Soundtracks.pl - Muzyka Filmowa

Szukaj w:  Jak szukać?  
 








Aby otrzymywać świeże informacje o muzyce filmowej, podaj swój adres e-mail:



Zapisz

Desplat na World Soundtrack Awards w Gandawie

23 Listopad 2013, 11:13

Alexandre’a Desplat bliżej przedstawiać nie trzeba. Dość wspomnieć, że komponuje około pięciu ścieżek dźwiękowych do różnych filmów rocznie (!), co plasuje go w ścisłym gronie najbardziej płodnych kompozytorów świata. Wrażliwe ucha melomanów, ale przede wszystkim - miłośników kina dopowiedzą, zapewne, że w przypadku Desplat ‘a ilość nie odbija się na jakości, a jeśli – to tylko In plus. Francuskiego kompozytora możemy odnaleźć na liście płac największych europejskich i amerykańskich produkcji, często obsypanych gradem filmowych nagród.







 


Na zdjęciu Thomas Newman   
Na zakończonym w ubiegłym miesiącu Festiwalu Filmowym w Gandawie i części poświęconej muzyce filmowej – World Soundtrack Awards, Alexandre Desplat był najważniejszą postacią. To właśnie jego koncert kończył tegoroczną edycję WSA, podczas której miałem okazję, na żywo, posłuchać jego kompozycji z „Rzezi” Romana Polańskiego, „Zero Dark Thirty” Kathryn Bigelow, „Argo” Bena Afflecka i „Rise of the Guardians” Petera Ramseya. Choć batutę tego wieczoru trzymał maestro Dirk Brosse, który od lat odpowiada za aranżację i wykonanie, podczas gali finałowej, dzieł muzycznych największych tuzów światowej muzyki filmowej (Hans Zimmer, John Williams, Riz Ortolani, John Barry, Thomas Newman, Elliot Goldenthal i innych), to i tym razem nastąpiło symboliczne przekazanie orkiestry w ręce Gościa Wieczoru. Przyznam, że oglądanie Desplat’a wykracza poza doznania muzyczne; ten człowiek (tak skromny i stonowany jakim go poznałem podczas krótkiej rozmowy wczesnym popołudniem) wykazał się prawdziwą charyzmą i prowadząc orkiestrę z energią wulkanu zdominował wszystkich kompozytorów jakich dotąd widziałem. Ten kontrast między (często) delikatną muzyką, a ekspresją autora był zaiste fascynujący. Alexandre Desplat (to nazwisko, prawidłowo, wymawia się z dźwięcznym „S”) pozwolił sobie też na pewien żart podczas gali: „W ostatnich czterech latach zawsze otrzymywałem jakąś nagrodę, muszę przyznać, że jestem trochę zdziwiony, że w tym roku nic nie dostałem”, bo choć był nominowany w kategorii Kompozytor Roku (wygrał Mychael Danna), tym razem wrócił do domu bez statuetki.

 

Nagrodę za całość życiowego dorobku otrzymał Riz Ortolani, którego muzyką zafascynował się sam Quentin Tarantino a jego, odnowione, kompozycje umieścił w Kill Billu i Django Unchained. Kompozycje z Mondo Cane i Żółtego Rolls-Royce’a były oklaskiwane przez samego mistrza na stojąco. Pozostali twórcy - niemal wszyscy – odebrali swe nagrody osobiście, szkoda, że… zabrakło Adele, którą wyróżniono w kategorii Najlepsza Piosenka Filmowa. Pełną listę laureatów 13 World Soundtrack Awards znajdziecie poniżej:


The winners of the 13th World Soundtrack Awards

Film Composer of the Year
Mychael Danna  ("Life of Pi")

Best Original Film Score of the Year
"Life of Pi" by Mychael Danna

Best Original Song written for a Film
Skyfall from "Skyfall"
Music & lyrics: Adele & Paul Epworth / performed by Adele

Discovery of the Year
Dan Romer & Benh Zeitlin for "Beasts of the Southern Wild"

Public Choice Award
Rahman Altin for "The Butterfly’s Dream" (Kelebeğin Rüyası)

Sabam Award for Best Young European Composer
Gilles Alonzo

Lifetime Achievement Award
Riz Ortolani



Piotr Wiśniewski








Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy!


Soundtracks.pl

© 2002-2020 Soundtracks.pl - muzyka filmowa.
Wydawca: Bezczelnie Perfekcyjni